דילוג לתוכן העיקרי

כשרויות לפסח

שאלה

בס"ד

שלום הרב!
יש לי מס' שאלות בנוגע לכשרויות של מוצרים מסוימים שלא מצאתי עליהן מענה בשום מקום!

1. הרב אמר שיש לקנות את כל המוצרים הכשרים לפסח בכשרות מהדרין.. אך לא מצאתי היכן ניתן לקנות את כל המוצרים: כמעט כל מוצר אני נאלצת לקנות בחנות אחרת ויש מוצרים שעדיין לא מצאתי ואשמח שהרב יפנה אותי למקום בו אוכל לרכוש אותם. לדוגמא שמן בכשרות מהדרין של הרב מחפוד מצאתי רק ברשת שופרסל ואת המוצרים הבאים כלל לא מצאתי בכשרות מהודרת: טבלאות שוקולד, טחינה, טונה וחמאה. אשמח למענה היכן ניתן לקנות.והאם יש מקום מרוכז בו אוכל לקנות את כל המוצרים.

2. לגבי מוצרים שקיימים בבית והאם מותר לגנוז אותם.. יש מוצרים שלא מופיעים ברשימה שבאתר ולא ידעו לענות לי תשובה האם מותר להשאיר כגון התבלין זוטא לבנה.. סירופ שוקולד (שמיועד בעיקר לציפוי עוגות) ומרשמלו.
בנוסף, כתוב באתר ממרח שוקולד - לבער. שוקולד למריחה-לגנוז. מה ההבדל? ומה אני אמורה לעשות אם יש לי בבית גם ממרח שוקולד השחר וגם ממרח שנקרא שוקולד אגוזי?

3. כתוב באתר סימילאק אדוונס וסימילאק חלבי - לבער. אך דיבירתי עם סימילאק עצמם והם אמרו לי שכל המוצרים שלהם כשרים לפסח ואין ייצור מיוחד לפסח וגם שלחו לי אישור כשרות חתום למייל. אז... כיצד זה ייתכן שכתוב באתר דבר לא מדוייק? וגם מדוע אין פירוט של כל סוגי הסימילאק (הבת שלי למשל אוכלת סימילאק קומפורט...)

אודה למענה.

בברכת חג כשר ושמח,

תשובה

1. ניתן לאתר מס' הטלפון של כשרות יורה דעה הרב מפוד, וכן של הרב לנדא, וכן של הרב רובין, וכל של העדה החרדית ועוד ולברר אצלם היכן ניתן להשיג כל המוצרים שאת צריכה.

ג. סימילאק אדוונס וסימילאק חלבי של כל השנה  - לבער, ומוצרים אלו שיש להם הכשר לפסח, לא מהדרין, לא לקנות. אבל אם קנית, תגנזי, כי אנו צורכים לפסח רק כשרות מהדרין.