ד"ר אורי מלמד

שלום מארי
למה רסג בתפסירו מתרגם ערב לילה ובוקר יום. שזה נוגד לפשוטו שלמקרא ולתרגום אונקלוס הגר?
חשבתי שאולי מתרגם כך בגלל שנאמר יום אחד והגדרה יותר נראת לעיין הוא לילה ויום ולא ערב ובוקר שהם ערבוביה שלשניהם

שו"ת |

שלום, לאחרונה למדתי את מילות ההגיון לרמב"ם בתרגומו של הגר"י קאפח. במהלך הלימוד עלו לי כמה שאלות. רציתי לשאול את מר מה מהן טעויותיי שלי, מה מהן משל המדפיס ואם יש מהן גם בבחינת שגגה היוצאת מפי השליט.

שו"ת |

לכבוד הרב שלום!

קראתי ב'אבן ספיר' שהוא מייחס את מחברת התיג'אן לרס''ג על פי עיון במחברת, ורציתי לדעת האמנם? מהי הדעה הרווחת ומה דעתו של מארי?

תודה רבה וה' הטוב ישלם שכרכם.

שו"ת |

שאלתי היא בנוגיע לשם הערבי של הסידור התימני "תכלאל" מהי משמעותו הערבית המדיקת ומבחינה איטימולוגית אם ניתן לענות לי אהיה אסיר תודה מראש -יצחק כברה -רחובות

שו"ת |

שלום הדר'

נותן לרשע רע כרשעתו.
היכן הטרחא במשפט?

בברכה,

שו"ת |

לק"י
שאלתי, דוד שמש בו המים חוממו חלקם בחשמל וחלקם בחום השמש –
האם מותר בשימוש בשבת
א) כשחום החשמל קדם לחום השמש
ב) כשחום השמש קדם לחשמל
והאם יש דרגה של חום האוסרת שימוש בדוד זה?
בתודה וברכה
אלישבע

שו"ת |

לק"י למדנו עם מארי הרב קאפח שאפר נטילת ידם גם ישירות מהברז משום שהדוד עצמו הוא "כח גברא". שאלתי: האם צריך כח גברא דווקא של יהודי או גם של גוי כשר - למשל טיילנדי הנוטל ידיו של זקן או חולה? תורה היא וללמוד אנו צריכים!

שו"ת |

שלום כבוד הרב ידוע שהרמב``ם שמונה את סימני הזיהוי של המשיח, מתחיל מ``יעמוד מלך מבית דוד`` ואם המלך נלחם מלחמות וכופה את התורה על העם וכו` אז הוא בחזקת משיח. אבל כדי למנות מלך עלינו צריכים סנהדרין ונביא, כמו שאומר הרמב``ם בעצמו, ואיך יתכן שיהיה לנו בגלות סנהדרין ונביא? ולפי זה איך יכול להיות בגלות מצב של ``יעמוד מלך מבית דוד``?

שו"ת |

מוצרים נבחרים

מחיר: 
₪1.00
מחיר: 
₪5.00
מחיר: 
₪45.00