דילוג לתוכן העיקרי

גויים

שאלה

שלום כבוד הרב
1)האם מותר להכנס לבית קברות נוצרי כדי לכבד נוצרי שלחם למען ישראל בצבא או הציל יהודים בשואה ?ומה יש לעשות שם ?
2)רשום שפושעי אומות העולם בגופן שנידונים בגיהנם זה גויים ששטופים בזימה ותאוות נשים, האם אשה גויה שהולכת בפריצות נענשת בשמיים על זה ?הרי יש לה 7 מצוות בני נוח אך היכן היא מצווה על צניעות ?האם היא צריכה ללכת ממש כמו יהודיה ?חוץ מכיסוי ראש שזה בוודאי שלא חייבת לפי מה שנראה לי..וכן אשה זמרת ששרה מול קהל שהרבה מהם גברים תענש על כך בשמיים משום פריצות?
3)רשום שגוי שעשה מצוות נוספות מהתורה אין מונעים ממנו, האם גוי שנוטל ידיו בבוקר עם ברכה בשם ומלכות וקורא ק"ש ומניח תפילין ומתפלל תפילת שמונה עשרה יש לו שכר על זה ?
4)האם גוי שאומר את שם ה' לבטלה סתם ככה נענש בשמיים על כך ?והאם כאשר הוא מברך ברכה לבטלה יש לו על זה עונש ?שואל כדי לדעת את הכללים של איסור ברכת ה'
5)מתי מותר לקבל צדקה מגויים לבתי כנסת ובתי מדרש?והאם הגוי שיתרום יקבל על כך שכר אף אם הוא עובד ע"ז ?
6)גבר דתי שמוזמן מהעבודה ללכת לארוע שקשור לעבודתו שיושבים שם בשולחנות אכילה נשים וגברים ביחד בערבוביא ממש, ומשוחחים ביחד וכמו חילונים לגמרי...האם מותר לו ללכת לארוע זה כאשר דורשים ממקום עבודתו לבוא לשם ואם לא יגיע אז יהיה לו הפסד כספי אך לא יפטרו אותו ?והחלק השני של השאלה שאם הרב יכול להתייחס אליה מה יהיה הדין כאשר יש שם ריקודים מעורבים ובמצב זה יפטרו אותו מעבודתו אם לא יבוא לארוע זה ?האם יכול לבוא במצב שיש חשש פיטורים אם לא יופיע שם ובזמן הריקודים לא להסתכל או לצאת החוצה כאילו לשירותים וכד'...?ואין אפשרות להתחמק בשקרים מזה..
תודה רבה

תשובה

1. מותר. ולפי ההלכה בזמן תעניות של בצורת, הולכים לבית קברות של גויים, אם אין בית קברות של יהודים באזור, וזאת כדי להכניע את הלבבות.
2. גוי ידון במה שנצטווה, ולכן היהודי ידון בחומרה יותר גדולה, בגלל שהוא נצטווה.
3. אינו מברך, כי לא נצטווה. רשאי להתפלל לה'. והמקדש, לפי שלמה המלך, נחשב כי ביתי בית תפילה לכל העמים.
4. אין עליו איסור לומר שם ה' לבטלה, אבל אין לזה קשר עם ברכת ה', כי ברכת ה' היא איסור חמור לקלל את ה', ובזה גם גוי אסור.
5. מותר לקבל תרומה מגוי לצורך בית הכנסת, אלא שאם הוא תורם, לא כסף, אלא דבר מסוים, מנורה וכיו"ב. צריך הוא לתרום אותם על דעת ישראל. עיין רמב"ם, מתנות עניים, ח, ו-ח; שו"ע, יו"ד, רכד, ב, וסי' רנט, ג-ד.
6. אין להשתתף במסיבות כאלה, ואם באמת, יש לו סכנת פיטורין, דבר תמוה ומדאיג, שילך להיראות קימעה, ובתואנות, יסתלק מן המקום מהר ככל האפשר.