דילוג לתוכן העיקרי

ברכות התורה

שאלה

לכבוד הרב שלום!
א. האם ברכות התורה לשיטת רבנו זו ברכת המצווה או ברכת השבח?
אם ברכת המצווה- מדוע להביאה רבנו בהלכות ת"ת, אלא כתבה יחד עם ברכות השחר ורוב ככל הברכות בפרק זה ברכות הודאה ושבח.
ואם ברכת שבח- מדוע צריך אדם לברך קודם לימודו, ועוד שרבנו הקדים הלכ' זו של ה"המשכים לקרות בתורה.." ואח"כ כתב שחייב אדם לברך 3 ברכות אלו בכל יום, ועוד מדוע צריך לקרוא אח"כ בדברי תורה.
ב. האם אשה צריכה לברך ברכות התורה לשיטת רבנו?
ג. אם זו ברכת המצוות האם אדם שהסיח דעתו במהלך היום, ע"י הליכה לעבודה או שינה, צריך לברך שוב?
שותה בצמא ממייך
אוריאל דוד שלומי. נצרת עילית

תשובה

משיתחיל הדם להיות שותת עד שתלד, עד שלושה ימים דינה החולה שיש בו סכנה ומחללין עליה את השבת. ומשלושה עד שבעה – רק אם אמרה שאינה צריכה, אין לחלל עליה את השבת. אבל אם רק שתקה, יש לחלל עליה את השבת.
משבעה ועד שלושים – דינה כחולה שאין בו סכנה, ואפילו אמרה "צריכה אני", נעזרים בגוי. המקיז דם ונחלש והרגיש הצטננות חזקה בגופו, הרי הוא בסכנת חיים, ומחללין עליו את השבת, כגון הדלקת מדורה.