דילוג לתוכן העיקרי

סירוב האישה לחזור ולגור עם בעלה לאחר ניתוח ראש

שאלה

שלום רב
יש לי בן בן 26 שהתחתן לפני חודשיים עם בחורה חרדית מבני ברק בת 22.
כחודש לאחר הנישואין,ובעודם גרים יחד בבית שהושכר לפני כן קיבל הבחור עוויתות ופרכוסים (מעין התקפת אפילפסיה) מול אשתו וזו נבהלה מאד והזמינה אמבולנס שהיסיעו לבית חולים.בני עבר ניתוח ראש והוצא ממנו גידול לא ממאיר מהראש ,והוא החל להחלים במהירות והשתחרר כעבור 2 ימי אישפוז.
כבר בעודו בביתחולים לפני הניתוח צלצל אלי אבי הכלה ובישר לי שביתו אינה חוזרת עם בעלה הביתה אלא שבה לגור עם אביה.
וכך היה. לאחר האישפוז היא לא רצתה לחזור לביתם המשותף (שלה ושל בעלה )ועתה מתגוררת אצל אביה. היא טוענת שהיא "אוהבת" את בני ,אבל מסרבת לגור איתו ביחד כמו מלפנים מפני שלטענתה יש לה טראומה מהמקרה של ההתקף שלו בבית.
המצב עתה -היא גרה אצל אביה והבן שלי גר אצלינו.
בכתובה כתב לה הבן כ 333,000 ש"ח .אם בני יחליט לגרש אותה עקב סירובה לחזור לגור איתו ,האם יצטרך לשלם כתובתה ?
היא טוענת שהיא הולכת לטיפולים פסיכולוגים על מנת להתגבר על פחדה.בנוסף היא אומרת שהיא צריכה לחשוב בעניין הבאת ילדים לעולם ממנו מפני סיבת מחלתו כביכול (הרופאים שניתחו אותו אמרו שהוא יכול להמשיך בחיים כרגיל ).
האם יש לה דין מורדת והם מגיע לה בכלל סכום הכתובה ,ומה מייעץ הרב במקרה דנן ?

תשובה

עליך לדעת שמקרה זה הוא מורכב מאוד, ויש לברר הרבה דברים. אין אפשרות להשיב תשובה לא באינטרנט ולא במכתב, כי יש צורך לקיים חקירה ודרישה.
לכן, עצתי, שבני הזוג ייפגשו אצל יועץ נישואין חרדי. ויש יועצים טובים כאלה. כדי שיבררו את העניין היטב, לא בהתייחסות משפטית, אלא מתוך השתדלות להציל את התא המשפחתי הזה, והיה אם כשלו, אם יגיעו להסכם גירושין ביניהם, מה טוב, ואם לא, יש להפנות את העניין לבית הדין הרבני האיזורי, והוא יטפל בעניין כדת וכהלכה.