דילוג לתוכן העיקרי

בעיות בתשמיש המיטה

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב,

שאלה בענין תשמיש המיטה, אנחנו נשואים למעלה משבע שנים, ובמהלך ששת השנים האחרונות החשק והתפקוד של האשה היו נמוכים במיוחד, חששנו שזה בגלל שהיא עייפה בשעות הלילה,
אחר יום של עבודה וטיפול בילדים, ובשנה האחרונה גם הבעל מאוד עייף, ולכן ניסינו לישון טוב בשעות היום כדי שבלילה יהיה לנו כח, אבל כנראה שהשעון הביולוגי של העייפות, גורם שנהיה עייפים למרות השינה ביום.

התחושה שלנו היא מאוד לא טובה לגביי חיי המין שלנו.

בחודשיים האחרונים ניסינו לעשות את התשמיש עצמו בשעות היום, ואכן, כל הפעמים היו מוצלחים ביותר! .

כמובן שעשינו זאת בחדר אפל לגמרי, וללא הימצאות של נפש חיה בסביבה, כמו שכתוב בשו"ע סי' ר"מ סע' י"א, ושם במג"א סקכ"ו כתב שמש"כ הרמב"ם שאין נזקקין לדבר זה אלא לצורך גדול, קאי רק על ת"ח
שמאפיל בטליתו, אבל בבית אפל מותר לכתחילה, וכן משמע מהמשנה ברורה, שהביא את המג"א בשם הרמב"ם רק לגביי ת"ח,

אבל, אישתי ראתה שיש פוסקים שסוברים שדברי הרמב"ם שאין נזקקין לדבר זה אלא לצורך גדול, קאי גם על בית אפל, וכ"כ באג"מ אה"ע ח"א סי' ק"ב,

והשאלה היא כיצד עלינו לנהוג? והאם זה נכלל ב"צורך גדול"?

וכן לדעת האוסרים, האם זה ממש איסור, או שזה מידת חסידות?

תודה רבה לכבוד הרב,

תשובה

איני יודע אם כבר קיימת מצוות פו"ר, ואם לא הרי אתה חייב למצוא כל דרך, כדי לקיים מצוות פו"ר ומותר לך כפי שתיארת, אם התיאור מדויק.
וגם אם כבר קיימת מצוות פו"ר, אתה חייב כלפי אשתך מדין עונה, והיא חייבת כלפיך. ולכן אם שניכם רוצים בזה, ואם נסיונותיכם לקיים בלילה כשלו, מותר לכם בחדר אפל ביום, כי זה צורך גדול, שהרי המ"א פירש צורך גדול כשיצרו גובר עליו, עיין מ"ב, שו"ע, רמ, ס"ק מד.
אך כמובן, אסור ששיטה זו תימשך לעד, אלא נסו מדי פעם בפעם לעבור ללילה, כך בדרך הנכונה יותר.