דילוג לתוכן העיקרי

טומאת נידה ושבת

שאלה

שלום לכבוד הרב אני נשוי טרי ביום שפסק המחזור אשתי עשתה בדיקת מוך דחוק לפני השקיעה וניראה לה צבע מסוים שהייתה מסופקת לגביו . לאחר מכן עשתה בדיקה בקינוח ( הכנסה והוצאה ללא השהיית העד ) והיה העד נקי . אציין שבכל מקרה אקח את הבדיקה למורה הוראה מוסמך כדי שיפסוק בנושא אך רציתי לדעת לפעם הבאה לעניות דעתי בדיקת מוך דחוק היא חומרא ולא מצד הדין שמצד הדין דיי בקינוח בכל יום מימי המחזור וכן בבדיקת הפסק טהרה . 1. האם מספיק ביום שחושבת שפסק המחזור קינוח בלבד? או לעשות מוך דחוק ? לשיטת רבינו 2. ואם מספיק בקינוח בלבד האם לאחר שעשתה מוך דחוק יכולה להסתמך על הבדיקה השניה הקינוח ולהתחיל לספור 7 נקיים ? 3. שאלה בנושא אחר הלכות שבת האם צביעת נוזל שאינו צבוע מותרת בשבת לפי שיטת רבינו ?והאם מחלק רבינו בין נוזל שהוא משקה לבין אחר ?והאם ניתן להסיק מדברי הרמב"ם פרק ט הלכה יד " העושה עין הצבע הרי זה תולדת צובע וחייב" , שצביעת נוזל שאינו צבוע מותר . 4.זמנים פרק עשירי הלכה א לא הבנתי מה הוא קשר של קיימה תודה שבוע טוב

תשובה

 

א. לפי רבינו, די בקינוח, אבל נהגו במוך דחוק ובמיוחד בארץ. ולכן אין צורך במוך דחוק מאוד, ולא בבדיקת חורים וסדקים שיש בה כדי לפצוע.

ב. אם הבדיקה השנייה היתה מיד עם צאת הכוכבים, ואם למחרת בדקה עצמה בבקר והיא נקייה, עולה לה יום.

ג. אין צביעה במים, אבל לייצר צבע נוזלי אסור מדין תולדת צבע, והייצור הוא בדרך כימית.

ד. קשר שאינו עתיד להתירו.