התרת נדרים בכדי ללכת רק ע"פ הרמב"ם?
שלום כבוד הרב , ברצוני ללכת ע"פ הרמב"ם ולאור פסיקות של הרב, הרב קאפח והרב צדוק . סבי מצד אימי תימני (אני לא בטוח אם הם הלכו רק ע"פ הרמב"ם) וסבי מצד אבי יוצא בבל . סבי ואבי לא שמרו תורה ומצוות ואבי חזר בתשובה והלך ע"פ חב"ד קצת לפני הבר מצווה שלי . (אמי חזרה בתשובה לפניו בכמה שנים וגם אני הלכתי והתחנכתי ע"פ חב"ד . כבר בישיבה עזבתי למחוזות אחרים וגם ידעתי עליות ומורדות ובעיקר בלבול בשאלה כמו מי אני באמת רוצה לפסוק . מאידך בעלה של דודה שלי הוא הולך לפי הרמב"ם לגמרי ותמיד למדתי ממנו והערצתי אותו כך שמצאתי שאני מאוד קרוב ורוצה ללמוד את משנת הרמב"ם ואך קונן בתוכי ללכת על פיו אך לא ידעתי אם זה מותר לי . כיום אני עזבתי את הקריירה שלי והלכתי ללמוד בישיבה של הרב שמואל טל שיחי ואני רוצה לבנות לי דרך הוראה נכונה ויציבה ומתוך הרבה לימוד על של הרמב"ם ויחד עם חברים בישיבה שהולכים ע"פ הרמב"ם בכונן בי תשוקה עזה ללכת ע"פ הוראה ברורה בהלכה ומנהג רק ע"פ הרמב"ם . שאלתי האם אני יכול לשנות ולדייק רק ע"פ הרמב"ם ואם כן אז לקבל כמה עצות איך ליישם את זה כראוי . תודה מראש !
לכתחילה טוב ללכת לפי מורשת אבות, דבר שאינו במקרה דנן, בגלל הנסיבות, אבל כל אדם ינהג לפי בית המדרש אליו הוא משתייך. ובו הוא לומד. ואין צורך בשום התרת נדרים, כי העיקר שהיהודי ינהג כהלכה, לפי מורי הוראה, ובמסגרת קהילה דתית טובה, ולכן אשכנזי יכול להיות תימני או ספרדי, וכן תימני יכול להיות אשכנזי או ספרדי, והספרדי יכול להיות אשכנזי או תימני, אם רק הם מתחנכים במסגרות תורניות טובות מאוד ושייכים לקהילות טובות מאוד, כי זה עדיף על מורשת אבות, כשאין לאדם בית מדרש עפ"י מורשת אבותיו, ואין לו קהילה טובה עפ"י מורשת אבותיו.