ספר תורה תימני ששירת האזינו נכתבה שלא בהתאם למסורת?
שמעתי את השיעור "פיסול בספר תורה תימני ששירת האזינו נכתבה שלא בהתאם למסורת" והבנתי את התשובה.
שאלתי: למה השורות הכתובות בצורה זו לא נחשבות כמו פרשיות פתוחות וסתומות,
דבר שכן היה פוסל כתיבתם בצורה אחרת?
ומעניין לעניין על אותו עניין:
יש בתנ"ך אותיות גדולות וקטנות ודרשות והסברים על כתיבה כזו בהקשר לפסוק.
שאלתי: מה ההסבר ה כ ל ל י שיש כאלה אותיות?
בתודה מראש!
שירת האזינו צריכה להיות כתובה כשרה, ואם לא - הס"ת פסול.
אולם יש מסורות של אוןפ כתיבת השורות בשורה, והמשנה מסורת זו, אע"פ שלא נהג כשורה, אין זהפוסל הס"ת.
מסורת זו של בליטות שיש בשורות בכל אריח, אינן בגדר פרשיות פתוחות או סתומות, כי לפרשיות אלה יש כללים. ורק לפי הכללים, אנו דנים אם הפשרה סתומה או פתוחה.
וגם הסמורת מה הן הפרשיות הפתוחות, ומה הן הסתומות, ואין לחרוג מן המסורת, ואם חורגים פוסלים הס"ת.
אכן יש לאותיות המשונות טעמים נסתרים.