דילוג לתוכן העיקרי

שיטת הרמב"ם בעניין ימי נדות וימי זיבות

שאלה

הרב כתב בזמנו לשואל: שיטת הרמב"ם בהלכות המעשיות של ימינו אינה קשה כלל ועיקר. רק שיטתו בעניין ימי נדות וימי זיבות היא נושא למחלוקת. ולפיה יש צורך לסופר 7 ו - 11 מן היום הראשון שהיא רואה דם מן המקור ואפילו בהיותה תינוקת. וכל דם שנראה בתוך ה - 7 הוא נדות וכל דם שנמצא ב - 11 ימים הוא זיבות. ומסביב לשיטה זו יש קושי בעניין הווסתות, ובעניין הספירה לאחר לידה וכיו"ב. ושאלתי היא, הלא אין רלוונטיות בספירה זו לימינו נכון? אם כן כיצד הספירה נעשית בפועל לשיטת הרמב"ם לימינו אנו (!)
תודה למורי.

תשובה

בימינו שלנו, גם לפי הרמב"ם, כל אישה שרואה אפילו טיפת דם כחרדל, יושבת עליה שבעת ימים נקיים, כאילו היתה זבה גדולה. ולכן כשאישה רואה דמים, היא ממתינה עד ליום שהדם נפסק. והיא עושה הפסק טהרה בסיום אותו יום. ואם הכל נקי, הרי מלמחרת היא מתחילה לספור שבעת ימים נקיים ובודקת את עצמה לכתחילה כל יום.