דילוג לתוכן העיקרי

שאלות שונות - ב

שאלה

לק"י לכבוד מו"ר הרב רצון הי"ו. שלום
1. כמה כסף חסר ע"מ שהבנין של הליכות עם ישראל יתחיל לפעול?
2. לגבי השאלה שלי בעניין מתי יקום הלוי לפי שיטת רבנו ומארי אני אמתין בסבלנות למאמרך, כדי להבין שיטתך וכיצד אתה מבין את רבנו.
3. טונה בשבת - האם בסילוק השמן מהקופסא בשעת פתיחתה, יש משום בורר פסולת?
4. לפי מה שקראתי מתשובותיך במורשת לגבי מעמד האישה ותעסוקתה, אתה מכוון להפרדה עד כמה שניתן כגון רופאה לנשים וכדו'. אך מה דעתך לגבי מדעניות, מהנדסות וכדו' שהעבודה היא משותפת ואינך יכול לפתוח חברה לגברים וחברה לנשים?
5. אנו תלמידי מארי שלומדים את תורתו ומשנתו יכולים להנות מתורתו כגון פרושו למשנה תורה וללכת לאורו ולהשפיע עד כמה שניתן. אך דעקא אנו מיעוט ורוב הציבור המעוניין להתקרב, אינו מסוגל ללמוד את מארי. מדוע כבוד הרב לא פועל לאיחוד השורות בין תלמידי החכמים מתלמידיו של מארי, להוציא כמה שיותר מהר משנה תורה עממי ולפי פרושו של מארי (השורה התחתונה)? בברכה ובהערכה

תשובה

1. המשך בניין בית הליכות עם ישראל לא נתקבל בגלל קשיים כספיים, אלא בגלל מאבק פוליטי מרושע ומושחת נגד מפעלנו. ואני מאמין שה' יסייענו להפר מזימתם. אבל כתוצאה מכך שהבנייה הוקפאה זמן ממושך, תורמים נשרו מאתנו. ודבר זה כואב ביותר. כאמור, בע"ה נעלה ונצליח וסוף דבר שמפעל זה ינון לעד.
2. אין מדובר במאמר, אלא בתשובה מפורטת, שאין לי הפנאי כעת לכתבה.
3. אין בכך משום בורר לחלוטין, שהרי אפילו במשמרת אין משתמשים, אלא שופכים השמן מהקופסא, לפח הזבל או לכלי אחר.
4. איני מודע למציאות זו, אבל אני מאמין בחזון נביאי ישראל, שיש עשייה בראשם חזוי לעתיד לבוא, ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים, ובמסגרת תמורה רוחנית כזו, הכל יכול להיות, שה' יזכנו לחיות ולראות.
5. בזמנו, מארי זצ"ל התנגד, אבל יש דברים שהזמן גורם אותם, ויגיע הזמן גם להוצאת מהדורה כזו.