טבעת נישואין
שלום לרב ערוסי. לפני מס' חדשים הייתי בחתונה של ידיד שלי והוא קדש את אשתו במטבע וכוס יין. (הרב המסדר קידושין היה הרב יוסף אברקי) אני לא רוצה לנקוב בשמו דרך האינטרנט, אבל אסתפק בכך שאתה מכירו היטב, והוא גם ערך ספרים דרך מכון מש"ה. בכל אופן ששאלתיו לפשר הדבר, הוא הסביר לי כמה וכמה דברים, שכך היא המסורת ועוד ועוד. קיבלתי דבריו באהבה, אלא שהיה איזה מקור שהראה לי בהלכות אישות ושם מארי יוסף קאפח זצ"ל כותב שבתימן קדשו רק במטבע של כסף טהור, וכי היום נהגו בטבעת "ודברי אריסות יש לי בה". לדברי חברי, אריסות באה מלשון ארס. אך שאלתי לך מהי אותה אריסות שכתב מו"ר? האם כדאי לשיטתך לחזור למנהג הקדום? או שמה שכבר פשט פשט, ומו"ר בדבריו כמו בהרבה מקרים כתב את אשר על לבו, למרות שבפועל קצת קשה להפוך הדברים ומי שקדמונו כבשונו...
אין לי ידיעה ברורה למה התכוון מארי. אני משער כיוון של דברים, אך לא מעבר לכך. בין כך ובין כך, בימינו כבר אין יודעים ואין מתכוונים שום כוונות מיוחדות, כשמקדשים בטבעת. ולכן אין שום מניעה לקדש בטבעת ועשרות חופות מארי ערך, שבהן החתנים קידשו את הכלות בטבעות, אבל אין שום איסור למישהו לקדש את הכלה בכוס ובמטבע.