הקפות
שאלה
לק"י יורינו רבינו: ידועה המחל' מתי מתחילה חובת הקידוש בשבת, לאחר תפילת שחרית או לאחר תפילת מוסף. שיטת מארי שלאחר שחרית, ולכן אדם שרוצה לטעום צריך לקדש. (אך כ"ז בטעימה!) וא"כ על מה סומכים אלו כשעושים הפסקה בין ההקפות לתפילת מוסף בשמח"ת והולכים כ"א לביתו או בביהכנ"ס לסעוד סעודת שחרית? והאם צדקתי באומרי שההיתר לפי מארי ועוד אחרונים זה רק בטעימה? וה' יצילנו מכל טעות ומכשול.
תשובה
כל שטועם ביום שבת או בחג אחר עלות השחר, חייב לקדש תחילה. אלא שלפני שחרית אסור אפילו לטעום. ולפני מוסף מותר לטעום, אך אסור לסעוד. ובכל מקרה גם כשרוצה לטעום לפני מוסף, וכל שכן כשרוצה לסעוד, שחייב לקדש. ואנו בקריית אונו עושים הפסקה קלה באמצע ההקפות, ויוצאים לרחבת בית הכנסת, מקדשים וטועמים. ומיד נכנסים לבית הכנסת, ממשיכים בהקפות, בהפטרה ובמוסף.