דילוג לתוכן העיקרי

אישור רבנות - "חמץ - לא" דחוף ביותר

שאלה

שלום כבוד הרב,
יש לי בן בגיל חודשיים וחצי אשר ניזון בעיקר מתחליף חלב אם - סימילאק. בשבוע האחרון חפשתי לקנות סימילאק כשר לפסח אך בחנויות למינהן אמרו לי שלא קיים כשר לפסח מאחר וזה מיוצר בחו"ל. התקשרתי ליבואן והם מסרו לי כי יש להם אישור מהרבנות הראשית כי המוצר אינו חמץ. בקשתי שישלחו לי עותק בפקס וראיתי כי אכן בשורת החמץ באישור הרבנות מופיע לא אך גם בשורה של כשר לפסח כתוב לא. מה עליי לעשות? האם מותר לי להביא לתינוק לאכול סימילאק (קיימת בעייתיות לשנות לתינוק בגיל כזה את סוג המזון למטרנה למשל כי זה עלול ליצור לו בעיות בעיכול)? למיטב ידיעתי האיסור הוא : בל יראה ובל ימצא - חמץ ו "כל אוכל מחמצת..." האיסור הוא: "לא לאכול חמץ" ולא "לאכול כשר לפסח". כמובן הוא שבילדיי שיהיו לי בעתיד בעזהי"ת אני אתחיל להאכילם במטרנה (אשר לה קיימת כשרות) לכתחילה. יש לזכור כי זהו המזון היחידי ממנו התינוק ניזון. בברכת חג שמח וכשר.

תשובה

ע"פ בירור של הרב הראשי לישראל בחוזר שיצא בי"ב ניסן תשס"ו 10.4.06 עם גורמי הכשרות OU מחו"ל המעניקים הכשר למוצרי סימילאק, ניתן להשתמש במוצרים הבאים לפסח, ונאמר לי שאין שינוי להוראה זו גם השנה. עבור תנוקות הצריכים לכך, להלן המוצרים היחידים המותרים.
1. איזומל + איזומל טף.
2. סימילאק טופ 1 + טופ 2+ טופ
3.
3. סימילאק טופ פריי + סימילאק גן.
4. סימילאק בסיס חלבי + מועשר ברזל. כל סוגי הסימילאק האחרים, אסורים משום שהם כולם חמץ גמור. תזכו לשנים רבות ומועדים טובים.