קידוש ומזונות
כבוד הרב שלום רב!
לבעלי ולי יש מחלוקת קטנה, אני גדלתי בבית אשכנזי ונישאתי לגבר תימני. בשבת לאחר התפילה על פי רוב אנו אוכלים אולם לפעמים כאשר מחכים לאורחים שמתעקבים לבא לארוחה אנו מקדשים ומחכים להם וכך יוצא שאין אנו נוטלים ומברכים המוציא קרוב לזמן הקידוש. בבית הורי הורגלתי כי אם אין עוברים ישר ל"המוציא" לאחר קידוש בשבת בבוקר חייבים לברך "מזונות" מיד על פרוסת עוגה או עוגיה וכדו, בעלי טוען שאין נוהגים כך אצל התימנים האם זוהי הלכה או סתם מנהג?
תודה מראש
הכלל הוא, שאסור לטעות או לאכול ביום שבת בלי קידוש. ולכן, בנסיבות המתוארות, מותר לכם לקדש ולטעום מזונות, ולכשיבואו האורחים הם יקדשו ואז תוכלו לאכול את הסעודה ביחד. אין בכך שום איסור ולא סתירת המנהג של יהודי תימן. אע"פ שבדר"כ יהודי תימן מקדשים ואוכלים, אבל אלו הן נסיבות מיוחדות, כמו שגם יהודי תימן, בשמחת תורה מקדשים בחצר בית הכנסת, וטועמים מזונות, וכשגומרים את הסדר בבית הכנסת, הולכים לבתיהם, ושוב מקדשים ואוכלים.