דילוג לתוכן העיקרי

חברה מעורבת

שאלה

לכבוד הרב,
שלום!
1. בתשובות באתר כותב הרב שרלו שיש היתר "לחברה צנועה מעורבת" האם יש לו על מה לסמוך ע"פ ההלכה או שאין היתר לזה כלל? ואם אין היתר לזה כלל אז באלו מקרים המדובר? האם המדובר הוא רק בחינוך ופעילות חברתית מעורבת לילדים או שמא גם במקומות עבודה, מוסדות לימוד גבוהים, מפגשים חברתיים מעורבים, מגורים בשכונות מעורבות וכו'. איפה הגבול וכיצד הוא נמדד?
2. האם באיסור לחינוך ופעילות משותפת של ילדנו איננו פוגעים בהם בקשיים שעלולים להווצר להם בקשירת קשרים עם בני המין השני ואז נמצאנו מזיקים ומריעים יותר מאשר מועילים?
תודה מראש וסליחה על מבול השאלות ( אני צמאה לדעת ולהבין את הלכות תורתנו הקדושה)

תשובה

1. יש לשאול אותו. כי מבחינה עקרונית ברור שלפי ההלכה המסגרות הנפרדות הן המועדפות. השאלה היא מהם התנאים שבהם בלית ברירה יקלו בהלכה על מסגרות מעורבות.
2. איני יודע אם יש מחקרים בדוקים בענין זה. ואם יש, טוב שנדע אותם, כי לפעמים שיטת המחקר לא היתה נכונה, ולפעמים תוצאות המחקר מתפרשות שלא במדוקדק. ועד שנדע בענין המחקר, טוב שנזכור שב"ה בחברות נפרדות, שבהן התחנכו אבותינו בדר"כ, לא היה קושי כלל לתקשר בין בני/ות המין השני בבוא העת. ואם היו יוצאים מן הכלל, אין למדים מהם, כי בכל כלל יש יוצאים מן הכלל. ואין לדברים סוף.