דילוג לתוכן העיקרי

ק"ק תימן

שאלה

לרב שלום: אני נוגע בנקודה רגישה שנוגעת לעדתנו. בשנים האחרונות אנחנו שומעים בכלי התקשורת מרבנים שיש להם תוכניות שעדת תימן היא לא" עדה בפני עצמה" אין לה בית דין ועוד כל מיני דברים. ולכן עדת תימן היא "ספרדית"ותמיד הרבנים בכלי התקשורת טורחים השכם וערב להזכיר זאת....
1. בספר "אור ההלכה "של הרב ליאור לוי שהביא תשובות של רבנים הן תימנים הן ספרדים והן אשכנזים שעדת תימן צריכה לנהוג כמינהגה ומסופר שהיה לעדה בית דין גם בתימן וגם בא"י. האם הרבנים שטורחים להגיד שאנחנו לא עדה לא קראו את תשובתם של גדולי ישראל?
2. למה אנו לא שומעים שרבני תימן יוצאים נגד אימרות כאלה בתיקשורת (ברדיו "קול חי" ששם נשמעים אימרות כאלה במיוחד בזמן האחרון ואין זכות תגובה מצד רבני תימן)שיש לזה הד תיקשורתי בכלל הציבור הדתי בארץ בכדי שהציבור הדתי בארץ ידע דברים שלא ידעו, או שלא סיפרו לציבור ולכן התגובה צריכה להיות בכלי התיקשורת הדתיים.(בהנחה שלא קוראים "ספרים "אז צריך להגיב בתיקשורת) מאד צורם לישמוע דברים כאלה ולכן אני חושב (לא רק אני) שחכמי תימן צריכים להגיב. נ. ב היריעה מלאה השתדלתי לקצר.

תשובה

הענין לא עדתי אלא הלכתי. י"א שמבחינה הלכתית אין עדה בפני עצמה כי אין לה בי"ד. וי"א אשכנזים וספרדים, שהם עדה בפני עצמה. אין מקום למלחמות תקשורתיות. על חכמי תימן להתאחד ולייסד בית דין.