מלך בסנהדרין
לכבוד הרב הגמרא בסנהדרין יח: אומרת שלא מושיבים מלך בסנהדרין ודורשת זאת מן הפסוק "לא תענה על רב". ולפי פירוש רש"י הכוונה היא שלא לחלוק על המופלא שבבי"ד, ולכן אי אפשר להושיב מלך בסהדרין כי אם הוא מחייב לא ניתן ללמד זכות. ולא הבנתי - מה הקשר לאיסור "לא תענה על רב" ולדין שאין מושיבין מלך בבית דין? מי אמר שהמלך הוא המופלא שבבי"ד? הרי לכל הדעות "לא תענה על רב" נודע לגדול בחכמה שבדיינים. כלומר ה"רב" הוא המופלא שבבי"ד. יש מפרשים שהכוונה שאסור לחלוק על המופלא. ויש מפרשים "לא תענה על רב, אלא הרב יענה עליך, כלומר שיתחילו בדיני נפשות מן הקטן כדי שלא יחששו לחלוק על המופלא" בכל מקרה איך שלא נפרש את הפסוק מדובר פה על מופלא שבבי"ד ולא על מלך. וגם רש"י באותו מקום שם פירש שמדובר על המופלא. ולכן השאלה היא מי אמר שהמלך הוא המופלא? מה הקשר בין "לא תענה על רב" לבין איסור לחלוק על מלך או איסור להושיבו בסנהדרין?
אתה צודק. אבל המלך מבחינה מעשית, קשה לחלוק עליו.