כשרות בשר
ע"פ רבנו ומארי
1. נתח בקר (חלק) גדול שהומלח, הוקפא מיד, ולאחר זמן הופשר ונחלט, האם כשר ע"פ רבנו?
2. חלקי עוף (מהדרין) שנחתכו לאחר המליחה, האם כשרים ע"פ רבנו במידה ונצלו "על האש"?
3. ב"ה פתחתי עסק של מזון מוכן בכשרות מהדרין של רבנות מקומית (בשרים של הרב מחפוד, ירק גו"ק). האם מותר לי לפרסם בקרב קהל שהדבר נוגע לו שקיימת אפשרות לכשרות ע"פ הרמב"ם (בחלק מהמוצרים)?
4. כיצד קרה שלעיתים הרמב"ם לא פסק להלכה דברים אשר מופיעים בתלמוד (לדוג': ציצית גלויה בבית קברות, בשר ודגים)?
בתודה ובברכה, תובל
1. בדיעבד - כן. לכתחילה, יש לחלוט מיד אחרי המליחה, ואח"כ להקפיא.
2. אם נצלו - מותר.
3. אם הרב מחפוד או רב מוסמך יאשר את הפרסום שלך - כן.
4. כי לדעתו, שיטת לועג לרש (ציציות בבית הקברות) היא שיטת הבבלי, והיא דחויה. וראייתו מן הירושלמי לעניין בשר ודגים, לדעתו, הניסוח "אסור משום דבר אחר" אינו ניסוח הלכתי אלא אגדי.