האם אשת חייל כבודה היה פנימה?
הכותב מתפעל מאשת חייל על היותה יוצרת וסוחרת "סדין עשתה ותמכור", כמו כן היא הייתה אשת קרירה שהיו לה עובדות "וחוק לנערותיה" דאגה למראיה ולהופעתה "הוד והדר לבושה" וגם עשתה יחסי ציבור "וחגור נתנה לכנעני" האם היום אישה כזו נחשבת לצנועה, ובכלל כיצד פגשה את הכנעני ועוד נתנה לו מתנה (לא מכרה)? ועוד שאלה, האם הגברים היום מצפים שנהיה כאלו.
תודה מראש על תשובתך.
המודל של כבודה בת מלך פנימה היא זכות לאישה, ולכן נקבע בהלכה שאין הבעל יכול לומר לאשתו שתצא לעבוד לפרנס את עצמה, אלא היא זכאית לשבת בביתה ולטפל בבני ביתה, והוא חייב במזונותיה ובמזונות הילדים. אולם אין האישה חייבת לאמץ לעצמה זכות זו, והיא לפי רצונה בלבד, יכולה לומר לבעלה שהיא תעבוד בחוץ ותפרנס את עצמה. אשר לדמותה של האישה במזמור אשת חיל במשלי, אפשר שאת צודקת בפרשנות שלך. ואפשר שהכוונה לדמות אשת חיל צנועה כפי שהיתה בתימן. שמלבד הטיפול בבני הבית, נשים חרוצות עסקו ברקמה. ומעולם הן לא יצאו לשוק כדי לשווק סחורתן. אלא סוחרים רכלים היו מגיעים לבתיהן, נותנים להם את החומר, ומבקשים מהן את סוג הרקמה, וכשהן משלימות, הן מקבלות שכרן ממנו, כשהוא נותן להן סחורה נוספת לרקמה. אשר לנערות, אכן לפי ההלכה, ככל שרמת החיים של בני הזוג גבוהה, כך זכאית האישה למשרתת או למספר משרתות, והיא בביתה מנהלת את עסקי ביתה.