בהמשך לתשובות הרב
שלום לכבוד הרב שליט"א.
א. הרב כתב שאם אדם תימני הניח תפילין של ראש עם ברכה (הוא לא דיבר בין תפילין של יד לראש) ברכתו לבטלה. ידוע שצריכים לכוין בברכת "להניח תפילין", לפטור את מצות תפילין של ראש. נניח, שאותו אדם לא התכוין לפטור בברכת "להניח תפילין" את תפילין של ראש, והוא בירך בנפרד על תפילין של ראש "על מצות תפילין". האם גם במקרה הזה תהיה ברכתו לבטלה?
ב. אני יודע שהמנהג של הספרדים והתימנים לא לברך על תפילין של ראש. מדוע אי אפשר לסמוך בדיעבד גדול מאוד, כדעת הרמ"א שסובר לברך, וכך הברכה לא תהיה לבטלה. (האשכנזים מברכים על תפילין של ראש)
2. הרב כתב שאסור לצפות בשידורים שצולמו בשבת (שידורים חוזרים במוצ"ש). אם אני רואה שידורים חוזרים במוצ"ש, האם זה נחשב לי לעבירה?
3. אני מחפש נעליים הרבה זמן. נראה לי שאני יכול למצוא נעליים דוקא בחנות שפותחת בשבת. הרב כתב" יש להימנע מלקנות מהם, כדי שלא לסייע בידי עוברי עבירה". האם אפשר להקל רק למקרה הספציפי הזה? (הרב כתב "יש להמנע" ולא כתב אסור)
תודה רבה כבוד הרב.
כל טוב.
א. חזקה עליו שהוא מתכוון לברך על שתי המצוות של יד ושל ראש.
1. ב. כי זו לא פסיקתנו, אנו מפרשים את הסוגיא באופן שונה.
2. אתה נהנה ממעשה שבת שהוכן בחילול שבת גם עבורך.
3. אפשר.