דילוג לתוכן העיקרי

צליה

שאלה

לק"י שלום כה"ר. אחדשו"ט. שמעתי מאחד תלמידי מארי זצ"ל שהצליה לדעת הרמב"ם דווקא באש ממש אך לא בחום. נפ"מ לתנור, מחבת מנגל חשמלי שלפי"ז לא מועילים כלל. האם זה נכון? מה דעת כה"ר? אם הבשר קודם נחלט האם אח"כ יהיה מותר כל הנ"ל? (בהנחה שכה"ר מסכים לנ"ל) עד איזה גודל של חתיכה נאמר שיותר לא יפרוש ממנה דם אם נחתוך שוב אותה? בתומ"ר.

תשובה

בימינו כל בשר שנקנה באיטליזים ובחנויות הוא כבר מוכשר ע"י מליחה, ולכן אם אחר כך הניחוהו בתנור חימום, מותר. כמו בצלייה. ומובן שאחרי חליטה הכל מותר, בישול, חימום, טיגון, צלייה וכיו"ב. כל חתיכה אפילו קטנה אין לחתכה לאחר המליחה, אלא אם כן יחלטנה או יהבהבנה באור.