הלכות כשרות בבית
שלום לכבוד הרב,
1. האם יש צורך לאכול חלבי ובשרי על מפות נפרדות (או לאכול אחד מהם על משטח מפריד)?
2. האם מותר להשתמש לכתחילה בכלי בשרי"חלבי שאינו בן יומו לסוג השני, לאוכל חם?
3. כיצד ניתן להשתמש במיקרוגל לחלבי ובשרי?
4. קיבלנו מיקרוגל שחיממו בו בשרי וחלבי בזמנים נפרדים, אבל ללא כיסוי או הכשרה בין לבין, האם נצטרך להכשירו? אם כן, כיצד?
5. בטחינת בשר עם בצל, האם הסכין במעבד המזון נהפכת להיות בשרית בלבד או שאפשר לטחון שם חלבי קר?
6. בטחינת אוכל חלבי או בשרי קר, ללא מרכיבים חריפים, האם מעבד המזון הופך להיות חלבי או בשרי בלבד או שאפשר להשתמש לשניהם כשהכל קר וללא חריפות?
7. האם מותר לחתוך ירקות ובצל בסכין חלבית לשם ארוחה בשרית או להיפך?
8. האם מותר לחתוך בסכין חלבית בצל שיוכנס לתבשיל בשרי (או להיפך)? האם יש חילוק בין כלי שהוא בן יומו לכלי שאינו בן יומו?
9.
א. כיצד להשתמש בתנור אחד לחלבי ובשרי?
ב. באפיית מאכל פרווה מייד אחרי חלב או בשר, האם הוא נהיה "בחזקת חלבי" בשרי"? 10. האם צריך להכשיר את הגז שעליו עומדים הסירים? (כיוון שגולש עליו גם אוכל חלבי חם וגם בשרי חם ולפעמים זה נוגע בכלי האכילה) 11. האם מותר להשתמש בתבנית אלומניום לבשרי וחלבי אם שוטפים אותה ושמים ניייר אפיה בכל פעם? 12. מקצף שהשתמשו בו לדברים חלביים קרים, האם מותר לערבל בו קצף פרווה לארוחה בשרית? 13. אם נשפך נוזל בשרי רותח על כלי: פלסטיק, מתכת, חרס פרווה שהיו בכיור, האם זה הופך אותם לבשריים? אם כן, כיצד אפשר להחזירם להיות פרווה? 14. אם יהודי מניח תבשיל שאינו מבושל כל צרכו, לאחר כניסת שבת, על כלי שמונח על הפלטה, והוא לא ידע שזה אסור - האם מותר לאכול מהתבשיל בשבת? האם מותר לאחר שבת? 15. כשאוכלים אצל משפחות של אנשים שומרי תו"מ שהולכים עפ"י פסיקות שונות מאיתנו בכשרות, האם יש דברים שאסור לאכול אצלם חוץ מבשר שאינו חלוט? (מבחינת: מרכיבי האוכל, הלכות הפרדת בשר וחלב של אשכנזים"ספרדים, וכו').
תודה!
1. או זה או זה, העיקר שיהיה סימן היכר כדי שיזכרו ולא יטען לאכול גם בשר וגם חלב.
2. לכתחילה לא.
3. ע"י שיבשל בכלי סגור מנוקב שמכוסה בשקית ניילון.
4. כנראה שכן, ולכן נקו אותו היטב, והרתיחו בו כוס מים, כ 7 דקות, וזה הכשרו.
5. יש לייחד סכין לבשר וסכין לחלב.
6. לכתחילה לא. אבל הוא לא נאסרת. ויש לנקותו היטב.
7. אם הסכין נקייה - כן. חוץ מבשל וצנון וכיו"ב.
8. לכתחילה לא.
9.
א. בשני תאים נפרדים לגמרי.
ב. האם התנור היה נקי לחלוטין. לספרדים הפרווה לא נאסר, חלבי או בשרי. לאשכנזים - כן. אלא אם כן התנור שהה מעת לעת בלי שימוש. 10. כן. 11. לכתחילה לא. יש בזה מכשולים רבים. 12. אם הוא נקי - כן. 13. אם העירוי הוא מכלי ראשון, כשהוא רותח, הם הופכים להיות בשריים. 14. מותר. 15. כעת אחרי השמיטה יש להיזהר מתוצרת שביעית שטעונה בעיר. או מיין שאינו ראוי לקידוש לפי שיטתנו. או אצל האשכנזים מבישולי גויים.