דיני כתובה
שאלה
בשבוע שעבר הייתי בחתונה, ולמרות שאני יודע בוודאות, מהיכרותי עם בני הזוג, שהם חיו חיי אישות באיסור לפני נישואיהן, וגרו יחד כשנה וחצי קודם הנישואין, בכל זאת הרב המסדר קידושין, כתב בכתובא, מהר בתולייכי, וכן כלתא בתלותא, וכו'. האם זה לא כתובת שקר? כיצד יתייחס רבנו למקרה כזה? האם יש כאן מה שנקרא מחמת בושה אנו משנים?
תשובה
במקרה כזה אם רושם הנישואיןי ודע שחיו יחד לפני הנישואין אינו רושם מוהר בתייליכי, אלא מוהרייכי, ולא כלתא בתולתא, אלא כלתא בלבד. יש מחלוקת אם רושם מאתיים זוז או מאה זוז על בעולת עצמו.