שאלות לעניין
1) האם אדם שנעץ ארבעה קונדסין על שפת הגג כדי להגיד גוד אסיק מחיצתא האם הקונדסים צריכים להתרבע טפח על טפח או שהידן גוד אסיק טוב גם אם נעץ מחטים?
2) מאיזה גיל קטן מצטרף לזימון?
3) הרב כתב שאסור להחזיר תבשיל לפלטה בשבת מצד עובדין דחול האם זו סברת הרמב"ם או זו סברת מארי קאפח והאם על המיחם או שמתי תבנית על הפלטה מותר לשים את התבשיל על התבנית או המיחם?
4) איך אנו מודדים כיום במשקל או סמ"ק ומה מידות של כזית וכביצה?
5) כמה זה נחשב שיעור קביעות סעודה והאם על ג'חנון לחוח קובנה ומלוואח כאשר בישלתי אותם בסיר או טיגנתי אצטרך ליטול ידיים בברכה ולברך המוציא?
6) מה דעת הרמב"ם בדין פת הבאה בכיסנין כמו איזו דעה הוא נוקט?
תודה רבה לרב
1. אין צורך.
1. מזמן שיודע למי מברכים.
3. זו סברת כולם - לגבי תנור. וזו סברת מורנו הרב יוסף קאפח בשיטת רבינו - לגבי פלטה. על המיחם - כן. על תבנית - לא. אם התבנית ריקה מתכולה.
4. לפי נפח.
5. ג'חנון וקובנה ומלאווח רגילים, אין מבשלים אותם בשמן כמו סופגניה. אלא יש בהם מעט שמן ונאפים. ולכן אם קובעים עליהם סעודה - דינן כפת.
6. פת הבאה בכיסנין - מזונות. ואם קבע עליה סעודה - כדין פת. פת הבאה בכיסנין - באה בכיסים כמו בורקס. ועוגה שהסוכריוּת שבה רבה על הקמח.