דילוג לתוכן העיקרי

איפור בשבת, דעת הרמב"ם

שאלה

ראיתי כי הרב הרחיב בשאלה זו כמה וכמה פעמים והתיר עקרונית להתאפר בשבת כל שאינו מתקיים.
רציתי לשאול כיצד זה מסתדר עם דברי הרמב"ם (ט, יג) "הצובע חוט שארכו ארבעה טפחים או דבר שאפשר לטוות ממנו חוט כזה חייב, ואין הצובע חייב עד שיהא צבע המתקיים, אבל צבע שאינו מתקיים כלל כגון שהעביר סרק או ששר על גבי ברזל או נחשת וצבעו פטור, שהרי אתה מעבירו לשעתו ואינו צובע כלום, וכל שאין מלאכתו מתקיימת בשבת פטור". ומוכח מדבריו שפטור אבל אסור. אשמח לתשובת הרב.

תשובה

ההלכה הנ"ל בחפצים. והאיפור בגוף האדם.