כיסוי המצות בליל הסדר
ישנן הגדות שונות שמבלבלות באשר לסדר הכיסוי והגילוי הנכון של המצות. אשמח לפירוט: מאיזה קטע לאיזה קטע יש לגלות/לכסות את המצות?
עיין דברי מורנו הרב יוסף קאפח ז"ל על דברי רבינו חמץ ומצה, ח, א, אות א, והעולה מהם, לפי מציאות ימינו ששולחן גדול ערוךל לפני כל המסובים, שיש לכסותו, ולקדש עליו כשהוא מכוסה. ולאחר הקידוש ושתיית כוס ראשון, יורידו הכיסוי, ויטלו ידיים עבור אכילת הכרפס משום שמטבלים אותו במשקה (=חרוסת בלילה), ומיד לאחר אכילת כזית כרפס, יכסו את השולחן ומגישים כוס שני, ואומרים עליו את ההגדה, כשהשולחן מכוסה, עד שתיית כוס שני ושותים אחרי ברכת הגאולה. לאחר מכן מגלים את השולחן כשהוא אומר מצה זו על שום מה ומגביהה. וכן המרור, ונוטלים ידיים בגלל אכילת פת (מצה), והשולחן גלוי עד אחרי סיום הסעודה, ולקראת ברכת המזון, מפנים כל מה שעל השולחן וממשיכים את סדר ליל הסדר, בלי שולחן ערוך רק עם כוסות יין, כוס שלישי על ברכת המזון, כוס רביעי על ההלל. ואם שותה כוס חמישי יאמר עליו הלל הגדול (כי לעולם חסדו).