עניית אמן
1. האם כשאני שומע ציבור עונים אמן על קדיש, כשאת אמירת הקדיש אינני שומע - האם מותר לי לענות אמן? או שיש להניח שעבר זמן ניכר מאמירתו בידי הש"צ וכבר אין לענות?
2. כנ"ל לגבי אמירת ב"ה וברוך שמו, האם רשאי אני לחזור כשלא שמעתי את הש"ץ?
3. לגבי אמירת "אמן יהא שמיה רבא", כשאני שומע את הציבור אומרים אותו - אך לא את הש"ץ - האם יש לענות "אמן יהא שמיה רבא" או שרק "יהא שמא רבא" (כמו שראיתי באיזה מקום)?
4. כשאני שומע את הציבור אומרים אמן - אך לא את הש"ץ - כשאני אומר דבר שאינני רשאי להפסיק בו לכל דבר (כמו קריאת שמע) האם אז יש לענות אמן או שלא?
תודה
1-4. נראה שבכל הדברים הללו די בכך שאתה יודע שבאותה עת ציבור שומעים שבחו של בורא עולם מפי ש"ץ, והם עונים ואומרים חלקם בשבח בורא עולם, שאתה רשאי להשתתף עמם ולומר עמם שבח לבורא עולם, וכן נהגו בבית כנסת שבאלכסנדריא, שהיה ענק. והרחוקים מן הקורא בתורה לא שמעו ברכותיו, ונופפו בסודרים לסמן לרחוקים שצריכים לענות ולשבח את ה', וכולם ענו ושיבחו את ה'.