קריאה בתורה
לק"י לכבוד הרב שלום רב. בשבת האחרונה עליתי באחת העליות בקריאת התורה" קראתי את הכתוב והוצאתי את כל המילים נכונה" כמו כן הפסקתי היכן שיש להפסיק והמשכתי היכן שיש להמשיך" כך שהמובן מן הכתוב היה מובן נכונה לשומע. כאשר סיימתי קריאתי לפני קריאתו של העולה שבא אחרי קם אחד מן הקהל ודרש מן הרב כי יחזור על אשר קראתי שנית" ענה לו הרב כי אומנם לא הדגשתי את כל הטעמים אך הוצאתי את המילים נכונה" כמו כן אחד המתפללים הוותיקים ענה לו כי אין לחזור" אך כל השאר שתקו. הרב אשר אינו חפץ במחלוקת נענה לדרישתו וקרא את אשר קראתי שנית מבלי שיחזור אחריו המתרגם" והמשיך מהיכן שפסקתי ואיתו גם המתרגם. אני נפגעתי מאוד" והוצפתי בתחושת בושה ממש ספרתי הדקות ויצאתי ישר אחרי תפילת המוסף. יודע אני שישנם הקוראים עוד פחות טוב ממני ואין קוראים שוב אחריהם. קיבלתי על עצמי להגיע עוד יותר מוכן להבא ולא לתן לזאת להחליש רוחי" אלא כתוכחת מוסר מאת ה' לעודדני להתקדם ביתר שאת וביתר עז לקריאה נכונה. אך עדיין עלבוני במקומו ובושתי אינה חולפת והייתי משליכם מעלי לו ידעתי איך" אך בטחוני כי לא ילווני ימים רבים. שאלתי לרב היא על מה בדיוק מחזירים בקריאה ועל מה לא? האם עלבוני מוצדק או שמא צדק המוחה והתחסד עם הציבור במקום בו גם הזקנים שתקו? מקווה להדרכה מן הרב הן בלמוד ההלכה והן במידה בה עלי לנהוג.
תודה ובכבוד רב.
שגיאה בקריאה שמשנה את המשמעות של המילה, יש להחזיר. וכל שאינה משנה את המשמעות, גוערים (=מעירים) ואין מחזירים. איני יודע מה בדיוק אירע. אבל אם לא צדקו, הרי הם לא נהגו כהלכה, ועליהם לשוב בתשובה, בינם לבינך ובינם לבין אביהם שבשמים. ואם צדקו, קבל את הדברים באהבה, כי כבוד שמים עולה על הכל. ובכל מקרה, אל תעזוב את בית הכנסת, המשך לעלות לתורה, והשתדל להשתפר יותר ויותר. וה' יהא בעזרך.