דילוג לתוכן העיקרי

שאלה בהלכות הוצאת דיבה ולשון הרע

שאלה

בס"ד לרב שלום, לפני כשנה חתמתי על חוזה רכישת דירה, המוכרת הינה גרושה מ2006 הגרוש שלה ויתר לה על הבית בהסכם הגירושין, היא שילמה משכנתה כל התקופה עד היום, בשנת 2008 הגרוש הכריז על פשיטת רגל, והבית נרשם ב"כונס נכסים" במנהל מקרקעי ישראל, בחוזה סוכם כי עד דצמבר 2010 הבית יעבור על שמי לאחר מספר סעיפים של העברת הכסף עפ"י תאריכים נקובים, העניין הסתבך במעט ועד היום הבית עדיין לא על שמי, הבעיה - הם לא העבירו בעלות רק על שמה מסיבה שהבנק לא רצה להעביר משכנתה רק על שמה, אז בפועל היא המשיכה לשלם משכנתה והבית שייך לה, אך עם זאת בצורה טכנית אך משפטית הבית לא עבר על שמה.... אנחנו העברנו את כל הכספים לעו"ד וזה העביר את כל הכספים למוכרת,, בתאריכים הנקובים, העניין מתעכב מעל המצופה ולא נראה באופק סיום התהליך, אמנם העו"ד אומר שיהיה בסדר והכל יסתדר בבית משפט אבל זה כבר חודשיים שאנחנו יודעים על הפשיטה ועדיין לא הגענו לסיומו של התהליך, הכונסת כרגע מקשה את העניין ואומרת שמבחינתה זה תרגיל.... ברור שהכל מוכיח אחרת הגרוש של המוכרת התחתן בשנית ומצפה לילד מהאישה החדשה.... הבעיה שהתהליך כך נראה ייקח זמן רב!
ברצוני לשאול מה עושים במקרה זה? האם מותר לתבוע את העו"ד...? האם מותר לספר על העניין– מחד גיסא הוצאת דיבה או לשון הרע אך מצד שני זו רשלנות של העו"ד שגילה העניין רק לאחר העברת הכספים.... יש לציין כי לכל אורך התהליך היה זלזול מצד העו"ד תשובות לא ברורות ועיכובים לכל אורך הדרך, אך עתה העניין כבר נראה שיצא מכל עכבה "נורמלית".
תודה מראש, אלעד

תשובה

ראה, העניין מורכב ומסובך מאוד, ויש צורך שיועץ משפטי שמבין בדברים הללו יעיין במסמכים, ויחקור וידרוש וייתן חוות דעת אמתית ונכונה. מותר לך לפנות לעו"ד מומחה והתייעץ עמו, ואין זה בגדר לשון הרע והוצאת דיבה כנגד העו"ד המטפל בעינין. כי אתה השקעת כספים, והעיסקה טרם הושלמה, ומי יודע, אפשר שחלילה היא לא תושלם. ולכן זכותך לברר את מצבך האמתי, ואם יתברר חלילה שהעו"ד המטפל בעניין התרשל, ייתכן וניתן לתבעו, אבל אין לעסוק בשלב זה בשאלות היפותטיות, כי קודם כל וראשית לכל, דאג שתקבל חוות דעת משפטית מקצועית על מצבך המשפטי בעיסקה זו.