לימוד הזוהר וחוכמת הקבלה
שאלה
כידוע לנו מסכת חגיגה פרק ב דף יא, ב משנה אין דורשין בעריות בשלשה ולא במעשה בראשית בשנים ולא במרכבה ביחיד אלא אם כן היה חכם ומבין מדעתו כל המסתכל בארבעה דברים רתוי לו כאילו לא בא לעולם מה למעלה מה למטה מה לפנים ומה לאחור וכל שלא חס על כבוד קונו רצוי לו שלא בא לעולם: אז אני שואל איך לומדים בפרהסיה ומוכרים את הזוהר לכל דיכפין איך זה מסתדר עם המשנה הזאת?
בתודה והערכה רבה
תשובה
רבים קונים את הספר ומניחים אותו במדפי הספרייה, ויש שגורסים בו, בלי להבין. ורק מעטים לומדים מתוכו בעיון. והללו צריכים לדעת, שעליהם ללמוד רק מברי סמכא, גדולים בתורה ובקבלה.