דילוג לתוכן העיקרי

אין קידוש אלא במקום סעודה

שאלה

האם כשהרמב"ם כתב שאין קידוש אלא במקום סעודה, הוא התכוון לעניין הגאוגרפי / המיקום של הסעודה, או גם לעניין של סמיכות הקדוש לסעודה?

וזה אומר שאם אני עושה קידוש בשבת בבוקר על אותו שולחן שאוכל עליו את הסעודה, רק שכרגע אני אוכל רק פירות ולאחר כשעה או יותר אוכל את הסעודה.

האם אצטרך שוב לעשות קידוש לפני הסעודה עם הפת?

 

תשובה

במערך הגיאוגרפי בוודאי שאין קידוש אלא במקום סעודה. אבל לגבי התכיפות בין הקידוש לסעודה, זו שיטת הרמ"א, אבל מהרי"ץ דחה זאת, ובצדק שאכילת ג'עלה היא חלק מקדים לסעודה לכבוד השבת.