דילוג לתוכן העיקרי

ברכה על סופגניה שטוגנה ואחר כך נאפתה

שאלה

שלום לכבוד מו"ר.
השו"ע בסימן קס"ח סעיף י"ד כותב שפת שנחלטה ואח"כ נאפתה , דינה כפת גמורה וברכתה המוציא.
האם זהו הדין גם בסופגניות בימינו שמגיעות מטוגנות מהמפעל ואח"כ נאפות במאפיה ? ואם לא - האם דינם כמעשה קדירה שאפילו קבע עליהם סעודה ברכתם מזונות ובסוף על המחיה או שמא דינם כפהב"כ שאם קבע עליהם סעודה דינם לברך עליהם המוציא וברכת המזון? מה דעת הרמב"ם בנושא?
בברכה
תמיר חאזי (חריש)

תשובה

סופגניה שטוגנה בשמן עמוק - ברכתה מזונות גם אם קבע עליה סעודתו.

אפילו אם לאחר בישולה (טיגונה), אפאה, מברך עליה מזונות.

כמו אטריות שנאפו אף שברכתם מזונות בגלל שנתבשלו לפני שנאפו.