כללי
שלום כבוד הרב.
ברשות הרב אני רוצה לשאול שתי שאלות:
(א) כיצד יש להתיחס לבעלי התוספות בבאורם את צורת האותיות (מנחות כט:, שבת קג:) כאשר יש לנו שרידים מספרי תורה מבבל מתקופת גאונים–סבוראים שבם אין את הצורות האלה? למשל ההא כתובה דומה לחית כפי שכתוב בגמרא ועוד אותיות.
(ב) ישנם חוקרים רבים הסבורים שמבטא יהודי תימן, על כל גוניו כי הכונה היא יותר לתנועות מאשר לבטוי העצורים, הוא שמור של מורשת בבל בעוד שמסורת טבריה של בן -אשר משקפת את מסורת א"י שאמנם השתבשה אז בפי הספרדים והאשכנזים כאחד. האם לדעתך הדבר צריך להשפיע על יחסנו למבטאים התימניים?
(ג) האם ישנם מקורות ללמוד אודות הרב יחיא עבאהל ראב"ד דק"ק תימן לפני מעל יובל שנים?
תודה רבה לך הרב ומחילה על הטרחה.
א יש והתוספות מחדשים חידושים, ולכן מבלי לפגוע בכבודם, כוחה של מסורת אבות - עדיף.
ב יש לשמר את מסורת אבותינו עד יבוא מורה צדק.
ג עיין באנציקלופדיה של חכמי תימן של ד"ר גברא.