קריאת התורה במנחה של יום הכיפורים מברך שלישי עם ההפטרה
שלום הרב
אנחנו בית הכנסת שהולכים לפי שיטת הרמב"ם (משתדלים...) אשמח לקבל תשובה בנושא קריאת התורה במנחה של יום כיפור.
1. האם המברך שקם שלישי + ההפטרה, יכול להיות כהן או לוי ? (לא מכירה)
2. האם המברך שקם שלישי + ההפטרה, יכול להיות כהן או לוי ? (מכירה, ואז נאמר דמים מוכיחים)
3. האם יש הבדל בין שיטת הרמב"ם להלכה לשיטת השו"ע או הרמ"א?
4. עלתה הצעה בבית הכנסת שמברך שלישי יקום ישראל, ואז להשאיר שלושה פסוקים אחרונים ואותם נמכור עם ההפטרה, האם זאת אפשרות? כי בפועל יוצא שיש ארבעה מברכים ומבחינתנו זה שינוי.
5. כהן או לוי שקנה מברך שלישי האם יכול לתת לישראלי לקרא את שלישי, ואת המפטיר יקרא כהן או לוי?
6. מה האפשרות ההלכתית הנכונה? במידה ויש יותר מאחת אשמח אם תוכל לפרטן כדי שאוכל להציג אותן בפני ציבור המתפללים.
תבושר במחילה וסליחה וכפרה
1 לא. יש לשמור על תקנת חז"ל: כהן, לוי וישראל. ואין לשנות.
2 יש מתירים ע"י מכירה. אני מסויג מכך.
3 עיין לעיל.
4 לא. יש להימנע מקומבינות, וב"ה חז"ל כבר סללו לנו את המסילה שבה נלך.
5 לא. כנ"ל.
6 האפשרות הנכונה היא ההלכה: ראשון- כהן. שני - לוי. שלישי - ישראל. והוא קורא ההפטרה במנחת יוה"כ.