שאלה בהלכות סוכה
א. רבנו כותב בהלכות סוכה: "אבל דופן שלישית לא יעשה אותה בכלים ביום טוב לפי שהוא מכשיר הסוכה ואין עושין אהל עראי ביום טוב". האם הכשרת הסוכה לישיבה בחג היא הבעיה ואסור להכשיר סוכה פסולה ולפסול סוכה כשרה ביו"ט גם אם אינו בונה כלום או שבכל מצב עשיית דופן שלישית ואפילו בבית נחשבת עשיית אהל עראי ואסורה בשבת ויו"ט?
ב. מהרי"ץ בשו"ת פעו"צ (ח"ב סי' טז) מתיר לפרוס סדין ע"ג הסוכה מפני הגשמים ביו"ט.
1. האם זה משנה אם פורס את הסדין מעל הסכך, שאינו יוצר אהל, או שפורס אותו מתחת לסכך, שמאהיל בכך על פנים הסוכה?
2. במקרה שיש מרחק של טפח בין הסכך לסדין, כגון גג נפתח שהוא מעט מרוחק מהסכך, האם יהיה מותר לפתוח ולסגור ביו"ט? האם כאן זה משנה אם הוא מעל הסכך או מתחתיו?
א רק לגבי סוכה, שדופן שלישית מכשירה אותה כסוכה כשרה וזה נחשב לבונה ולמתקן.
ב על כל הנ"ל מותר, כי מותר להוסיף על אוהל עראי.