דילוג לתוכן העיקרי

קריאה לארגון צהר: הפסיקו את המתקפה על הרבנות

רבה של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב ד"ר רצון ערוסי קורא בערוץ 7 להפסיק את המתקפה על הרבנות הראשית לישראל. לחצו כאן לכתבה בחדשות ערוץ 7

"בכל מה שנוגע לדרישה של צהר לרשום נישואין גם לבני זוג שאינם מקומיים, הוחלט להקים וועדה שתכלול גם את רבני צוהר, הוועדה תדאג לכך שתהיה שוויוניות מלאה בין כל הגופים שעוסקים בנישואין כולל הבד"צים".

הרב ערוסי טוען שהניסיון להציג את הרבנים של הרבנות כמחללי ה' הוא חמור ביותר. "אני מאוד מיצר על ההתקפה הנוראית של צהר נגד הרבנות. אני מכבד ומעריך מאוד את רבני צהר. לכולנו הרצון לקרב את כל בני ישראל במאור פנים. אך חשוב לציין שאין שושנה ללא קוצים, ואולי יש חס וחלילה רבנים שלא עושים קידוש ה' אלא חילול ה' ולצורך כך יש ברבנות הראשית בית דין משמעתי ששלל כבר עריכת חופה וקידושין משני רבנים שלא אנקוב בשמותיהם. אנחנו רוצים תקציב לפיקוח על מי שסרח ואני אפילו מחמיר ורוצה להסיר מאותם רבנים גם את הכושר שלהם לרבנות בכלל".

הרב ערוסי קורא לרבני צהר לעודד את הרבנים בערים השונות שפועלים מטעם הרבנות ולא לרוקן את תפקידם מסמכויות. "אני פונה לכל אחי ורעי וידידי בארגון רבני צהר, בואו נשלב ידיים, לא רק לקרב רחוקים, גם לקרב קרובים. אנחנו קרובים, כולנו אחים, כולנו שווים במטרה המשותפת הזאת. נלך לקדש שם שמיים בלי מתקפות, לא ליצור מצב כאילו הרבנות תלושה מהמציאות כאילו כל רבני ישראל הם אינם מאירי פנים ורק רבנים מסוג כזה וכזה הם מאירי פנים, חלילה לנו מלעשות דבר כזה.

"צריך לעודד את הרבנים אשר מקדשים שם שמיים אבל לא ליצור הכללות כלפי הרבנות בכלל ורבני ישראל בפרט.

"וכאן עוד הערה חשובה. עלה הויכוח הזה של רישום נישואין על ידי מיזם מסוים, זה לא משנה מי, זה יכול להיות בד"ץ של העדה החרדית, של שארית ישראל או של צהר, מיזם כזה לעניות דעתי אם הוא חורג מהמגבלה הזאת של המקום, הוא מרוקן את המרא דאתרא ממעמדו ומסמכותו. תחשוב בעצמך, קח את ידידי יקירי הגאון הרב יעקב אריאל רבה של רמת גן, אישיות תורנית כל כך גדולה שאין מפקפקים בה. הגע בעצמך אם ניקח ממנו את נושא הנישואין וניתן את זה לקבלנים ארציים, אם ניקח ממנו את הכשרות וניתן את זה לקבלנים ארציים, אם ניקח ממנו את העירובין והמקוואות וניתן את זה לקבלנים ארציים, מה יישאר ממנו מלבד רב לדתיים. הרי רב לחילונים הוא יהיה רק ייצוגי לצורך עצרות לחללי מערכות ישראל, השואה והגבורה ולא יותר.

"אנחנו צריכים דווקא בגלל הגישה הציונית הדתית המובהקת, לומר ולהודיע, שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי ולא יעלה על הדעת בגלל הזהות היהודית שיהיה איזה שהוא יישוב ללא מרא דאתרא עם סמכויות, שיהיה בעל משקל ולא רק לצרכים ייצוגיים. לכן צריך להעצים את הסמכויות של הרבנים בערים ולא לרוקן אותם מסמכויות. לעניות דעתי טוב שיפתחו בשיח ציבורי פנים ציוני דתי בנושא החשוב הזה כי בנפשנו הדבר".

עוד בנושא:

לא להכפיש את הרבנות הראשית

רק לא להתפלג