דילוג לתוכן העיקרי

ריקודים באירוע.

שאלה

שלום כבוד הרב, שלוש שאלות לי, קשורות זו בזו, עקב דיון בנושא, אודה לך אם תוכל לענות.

1) האם בחתונה חילונית שבה בשלבים ספציפיים יש הפרדה בריקודים (הפרדה בין מעגלי בנים ובנות, אך ללא מחיצה בינהם) , מותר לגבר לרקוד במוסיקה תימנית וחסידית במעגל הגברים, על דעת זה שלא יביט למעגל הבנות? ומדוע?

2) אם התשובה לשאלה אחת היא כן - משמע שהאיסור הוא על הגבר להביט ולא על האשה לרקוד נכון? אם זה אכן האיסור - האם לאשה מותר לרקוד בכל אירוע, והגבר הוא זה שאחראי לא להסתכל, ואם הוא מסתכל זה חטאו בלבד והאשה לא שותפה לכך? ומדוע?

3) אם התשובה לשאלה אחת היא לא - האם בחתונות כאלה לא עדיף לקום לרקוד בחלק ה"כביכול" מופרד, ולו רק כדי שחלק מהחתונה יהיה בריקודים מופרדים מסויימים? מדוע?

קטונתי מלהורות ולקבוע, אולם אולי טוב יהיה אם מישהו יוציא ספר הלכות מקיף בן ימינו (ידוע לי חיבורו המפואר של הרמב"ם) שעונה בדיוק לסיטואציות המורכבות של ימינו, ובשפה נגישה יותר לפשוטי העם, להולכים על פי תורת הרמב"ם. וודאי לי שיש הלכות רבות שאיני מביאה לידי קיום כי איני מבינה את כתבי הרמב"ם, ואין לי איפה לקרא הלכות אלו.

תודה רבה.

תשובה

א. וכיצד ישהה שם, כשיש ריקודים מעורבים, לכן בחתונות כאלה די להיות רק בזמן החופה.
ב. רק אם אין ריקודים מעורבים כלל במשך כל החתונה, ואם הריקודים הבלתי מעורבים נפרדים במרחק סביר, אז ניתן לסמוך על הדעה שאסור לגבר להתסכל, אבל אם המעגלים של בנים ושל בנות סמוכים, אי אפשר להורות לבני אדם להיות מלאכי השרת ולא להסתכל.
ג. לא. ראה תשובות א-ב.
ד. רעיון נכון.