דילוג לתוכן העיקרי

נשוי או גרוש

שאלה

עליכם השלום כבוד הרב אני התגרשתי בגלל חובות שהיו לנו ורצינו לזכות בבית של עמידר היה לנו בית והמדינה עיקלה לנו את הבית ומכרה אותו . ואמרו לנו בשביל לזכות בבית את צריכה להיות אישה שמחללת את כבודה ברבים או לפול לסמים או שתהיי גרושה. אז בחרנו להתגרש. התגרשנו, וביום הגרושין חזרנו הבית כאילו לא קרה כלום. קימנו יחסי אישות וישנו ביחד באותו מיטה כאילו לא התגרשנו. השאלה היא אנחנו גרושים או לא גרושים האם החזרה לבית באותו יום ולקיים יחסים זה מבטל את הגרושין. אשמח מאוד לקבל את התשובה מהר תודה רבה כבוד הרב שאתה הקדשת זמן בשבילי

תשובה

ראשית, הדרכים שבהם נקטתם עד כה, לצערי, דרכים עקלקלות בלשון נקייה.
שנית, אני מבין שגם כשהתגרשתם לא התכוונם שניכם לגירושין ממש, וכשחזרתם לביתכם, וחייתם חיי אישות, לא משום שהתחרטתם מהגירושין, אלא משום שכלל לא חשבתם, באמת, שאתם גרושים.
אם כך הם הדברים, אתם אינכם גרושים מבחינה הלכתית.
אולם אין הדברים פשוטים מבחינה פורמלית ומעשית.
בית הדין לא ידע כלל מכוונתכם וביצע עבורכם הליך גירושין בגט כדמו"י. וגם הונפקה לכם תעודת גירושין, ואתם רשומים במשרד הפנים כגרושים. ולכך עלולות להיות השלכות שונות, אם חלילה יחסיכם יעורערו.
לכן כדאי שתיגשו לרבנות המקומית, ספרו את הסיפור שלכם, כדי שיערכו לכם קידושין (בלי ברכות), וירשמו אתכם כנשואים, וינפיקו לכם תעודת נישואין.