דילוג לתוכן העיקרי

קראתי את תשובות הרב לגבי הרה"ג יצחק רצאבי ויש לי שאלה!!!!

שאלה

קראתי את התשובות של הרב לעניין גישתו של הרב רצאבי שפוסל את הדרדעים, וראיתי שהרב מציין שבימינו אין כמעט עוד דרדעים שלא מאמינים בזוהר הקדוש וכו.. ושהרב רצאבי לא מעוניין לשמוע על כך!!!
אז ככה, אני אישית פגשתי דרדעים רבים כמעט כולם מאמינים שהזוהר הקדוש זה סתם ספר והקבלה לא אמיתית, איך אמר לי פעם תלמיד חכם דרדעי "מי זה היה בר יוחאי?? הוא היה התלמיד הכי קטן בין התלמידים בבית המדרש ולא צריך לאמר פיוט בר יוחאי.. הם יוצאים בתיקון פורים מבית הכנסת!!! ידוע שזב לא תיקון אלא פיוט, אבל הגישה של לפסול בצורה חדה את הפיוט זה דוחה!! למול עינם הם יושבים ב"עלינו לשבח" בגאון - כי לא צריך לאמר!!!! איפה הלכות דרך ארץ? לא ישב בין העומדים, לא יעמוד בין היושבים!!! (אפילו שהם מיעוט בציבור)
הם מעבירים את דיעותיהם גשהם דורשים בבית כנסת לא של דרדעים ויוצרים מחלוקת!!
בקיצור מדובר על תופעה רחבה מאוד שאני סופג יומיום.. חלק הדרדעים בדיעה שלא תמיד צריך לפרסם את דיעותיהם האלה בגלל ההתנגדות אבל בסתר זה ברור כשמש בצהריים שהזוהר והקבלה זה לא כלום...........
מדובר על ציבור גדול מאוד כזה, צ-ע-י-רי-ם ומ-ב-ו-ג-ר-י-ם כאחד!!!
אם צריך אני מוכן להקליט אותם ולהשמיע לך את דבריהם.
ציבור מבת-ים מירושליים ובכל אתר ואתר בהם הם נמצאים.
כולם בעלי גאווה ועזות וחוצפה.
אז איפה בדיוק הרב רצאבי טועה?????
אשמח לשמוע תגובתך.

תשובה

איני מכיר אותך וטוב שכך. אבל אם אתה צעיר, או אם טרם למדת מספיק, אפשר כשתתבגר או כשתלמד יותר, תבין ששאלתך היא שאלת תם, שהרי אתה רואה צל הרים כהרים, שגם אם נניח שכל הפרטים שציינת אמתיים, כלום בגלל תלמידים כאלה, שמעירים את ההערות שכתבת, יש לפסול קהילה גדולה, שלא לצרפם למניין או שלא להתחתן עמם, ושיש לדון אותם לפי מה שאתה סובר שהם חושבים ומסתירים בלבם?! אין לי ספק שכשתחכים תתחרט ותתבייש על דבריך אלו. אבל חוששני שיש גדולים, שמחנכים לדעה אותה הצגת, ואלו עתידים ליתן את הדין לפני בורא עולם.