דילוג לתוכן העיקרי

שאלה. תערובת שאין בה כזית בכא"פ, קיום בפסח.

שאלה

לק"י

שלום כה"ר.

במש"כ מהר"י קאפח שתערובת חמץ שאין בה כזית בכא"פ, מותר לקיימה בפסח ואינו עובר עליה משום ב"י וב"י, אליבא דהרמב"ם. מניין למד זאת? דבפיה"מ אלו עוברין וכו' הרמב"ם כותב את השיעורים לאכילה. האם כאשר אין איסור דאורייתא באכילתו, א"א להחיל דין דאורייתא דב" וב"י, או יש לחלק דזה דין לעצמו וזה דין לעצמו?

בתומ"ר

תשובה

מן המשנה ההיא, שיש בה גם עניין בל יראה, וגם לעניין איסור אכילה.

וכלל יהא נקוט בידך, אם אין כזית בכדי אכילת פרס בתערובת, איסור אכילה הוא רק מדרבנן. וכיצד יחול עליו איסור תורה של בל ייראה ובל יימצא?!