דילוג לתוכן העיקרי

נידה

שאלה

שלום כבוד הרב, קודם כל ברצוני לשבח את עמותת נצח ישראל ומורשתה לחקר משנת הרמב"ם , ובמיוחד את פועלם של החברים בהעלאת שאלות ותשובות ושיעורים העוזרים ומלמדים בכל יום ומחזקים אותנו בדרכי נועם. ברצוני לשאול את הרב בעניין הפסק ונידה ליולדת ,אשתי בחודש השמיני להריונה ברוך ה' ואיננו יודעים אם זה בן או בת ואיננו יודעים את דיני ההפסק והנידה לשיטת רבינו נשמח לדעת בכדי שלא נחטא ונוכל לקיים המצווה כדרכה. בתודה צפר עומרי

תשובה
  1. לכשתלד בעזהי"ת הרי שאם ילדה בן, היא תיאסר עליך לפחות שבעה ימים, אבל היא תהיה מותרת לך רק אחרי שבעת ימים נקיים, ולאחר שתטבול בברכה. ומאז שתטבול, היא תהיה מותרת עד תום ארבעים יום מיום הלידה, אלא שאם בימים אלו ראתה דם, היא תשמור שבעה ימים נקיים ותטבול בלי ברכה. ולאחר הארבעים ימים אם תראה דם, תספור שבעת ימים נקיים ותטבול בברכה.
  2. אולם אם ילדה בת, אשתך תיאסר עליך שבועיים ולא תיטהר, רק אחרי שבעה ימים נקיים, ולא פחות משבועיים. ואז תטבול בברכה. ואחרי הטבילה הזאת אשתך תהיה מותרת לך עד תום שמונים יום מיום הלידה.  ובכ"ז אם בתוך התקופה הזאת אשתך תספור שבעה ימים נקיים, ותטבול בלי ברכה, ורק אחרי שמונים ימים אם תראה דם, תספור שבעה ימים נקיים ותטבול עם ברכה.