חתן קודם חתונה.
לכבוד הרה"ג רצון ערוסי שליט"א.
לענין בחור שסגר וורט יש לי מספר שאלות.
א. האם הפגישות הנעשות כיום רצויות לדעת הרמב"ם, חכמי תימן, מארי וכת"ר. ואם כן כמה פגישות, כמה זמן הרצוי לפגישה.
ב. וכן לעניין המנהג שהחתן בא שבת לבית הכלה והכלה לבין החתן לפני חתונתם, האם מארי הביע דעתו בזה? האם רצוי לגדור בזה בכדי שלא יבוא לידי הרהור וכיוצ"ב?
ג. וכן לענין נתינת יד לאחר החופה לכלה בעת ההליכה לחדר יחוד.
ד. וכן לגשת לכסות את פני הכלה.
בתודה מראש.
עליך לדעת שאין אנו מתנהגים בימינו באופן הרצוי, גם לא בני ישיבות. כי הדבר הרצוי, שאחרי הוורט, יש להתחתן בהקדם. ויש למעט בפגישות. ואין לבני הזוג להתארח בשבתות זה אצל זו, וזו אצל זה.
אבל לצערנו, בימינו, בגלל אילוצים שונים, יש והחתונה נדחית לזמן רחוק, ולכן לפחות שיקפידו שלא ייצרו קרבת יתר, בודאי לא אירוח בשבתות כנ"ל.
לאחר שבע ברכות החתן והכלה מתייחדים, ואז רשאים הם לנגוע זה בזו, כי רק עם הייחוד, היא נחשבת לנשואה, ולא רק לארוסה. ושבע ברכות של החופה, כשהן לעצמן, אינן משלימות את הליך הנישואין, רק הייחוד. מארי ז"ל דעתו לא היתה נוחה מהמנהג שהחתן מכסה פניה של הכלה.