על השגות ומסיגים
לק"י כמו חולדה הנביאה ולהבדיל שהייתה מתנבא בשוק, אני מפיצה בשוק האינטרנטי הנקרא פייסבוק. שם כתבתי כדלקמן בדף של "מפעל המשנה תורה" וכדי שהדברים לא יגיעו לידיעת כבוד הרב בדרך עקיפין, אני שולחת לך העתק בזה (ציטוט) בסיכומו של המאמר "השגות מארי [קאפח] על מפרשי דברי רבנו הרמב"ם" (מסורה ליוסף ז'), כבוד הרב רצון ערוסי שליט"א כותב: "...פירושו המקיף של מארי, הוא פירוש קשה מנשוא". דברים אלה מפתיעים מאוד שהרי לימוד פירושו המקיף של מארי דווקא מסיר כל הקושיות, הפקפוקים ההיסוסים וההשגות שעלו אצל חלק גדול ממפרשי הרמב"ם, וגואל את דברי רבנו מהערפול האופל והאפלה שהצטבר במשך הדורות, ומוציאם לאורם לזיום ולזוהרם. על אף קושי המסוים מרוב החומר, כל הערה של מארי היא לימוד מקיף ומעמיק בפני עצמו ואוצר מלא פנינים ואבנים טובות ויקרות. לי נראה שאין דבר קל יותר מאשר ללכת בדרך הישרה הבהירה והמריאה הזו שפותח לנו הרב קאפח בין כל מקורות המסורת היהודית, ומצדי הייתי מזמינה את כל בית ישראל ללכת קוממיות בדרך הבטוחה הזו. על החתום: אחת שישבה ולמדה מרבני כל גווני האסכולות הרבניים ולא מצא מרגוע לנפשה עד שהגיעה למחיצתו של הרב יוסף קאפח מנוחתו עדן. [סוף ציטוט, עם הפניה לדף המשנה תורה של מכון משה]אלישבע
כל מילה שלך על פירושו של מארי, אמת, ונכון ויציב וקיים. ואינם גורעים מדברי מאומה. שפירושו החיוני, החשוב והמקורי של מארי על משנה תורה, "הוא פירוש קשה מנשוא", משום שהוא מתייחס למפרשים רבים, ולא תמיד הוא מציין היכן סיום דבריהם, יש פעמים שהוא מצטט ויש פעמים שהוא מסכם ומתמצת את דבריהם. והשגותיו הנפלאות על דבריהם קצרות, ואפילו קצרצרות, ואפילו רק מרומזות. קצרו של דבר, הבא בשערי פירושו למשנה תורה, חייב ללמוד אותו ביסודיות ובמעמקות, כדי שיבין אותו.