טבילת כלים
לק"י
שלום כבוד הרב,
רבנו כותב בהלכות מאכלות אסורות, פרק יז: "הלוקח כלי תשמיש סעודה מן הגויים...דברים שלא נשתמש בהן כל עיקר--מטבילן במי מקוה, ואחר כך יהיו מותרין לאכול בהן ולשתות." מלשונו של רבנו וניסוחו "מן הגויים" ולא "של הגויים" נראה לי שהלוקח מיהודי כלי שנלקח מגוי אינו מצריך טבילה (כגון הקונה מחנות של יהודי כלי חדש שיוצר בחו"ל). לצערי לא מצאתי סימוכין להבנתי זו את דברי רבינו. כבוד הרב בתשובה לשאלה מהראשון לינואר, 2013, בנוגע לטבילת כלים חשמליים, ענה לשואל: "ש עוד סברה להקל, שהכלי נקנה מיהודי שקנה מגוי, ויש דעה פוטרת במקרה כזה." אודה לכבוד הרב אם יוכל להפנות אותי למקורות המבינים כך את לשון רבנו.
בברכה,
רפאל
יש אכן דעה כזו, כמדומני המאירי על ע"ז או הריטב"א על ע"ז. שאם קונים כלי מיהודי שקנה מגוי - אין צורך בהטבלתו. יש ספר על טבילת כלים של הרב צבי כהן, ויש שם כל השיטות.
והיו מורי הוראה בתימן שהורו כן. ושמעתי שמארי ז"ל הורה כן.