דילוג לתוכן העיקרי

כל העונה אמן יהא שמיה רבא בכל כוחו

שאלה

מה הרמב"ם סובר בנושא "כל העונה אמן יהא שמיה רבה בכל כוחו".
יש שתי גישות לנושא:
שיטת רש"י - בכל כוונתו
שיטת פרשנים אחרים: בכל כוחו - פשוטו כמשמעו.

כמו מי נקט רבינו הרמב"ם? האם יש אסמכתא לתשובה?

תשובה

רבינו יפרש בכל כוחו התבונתי, לא הצעקני.

כי ההתבוננות במצב המציאות האמונית בה' אחד, בורא, משגיח בעולמו, שהיא הסוד והיא היסוד לקיום כל המציאות, והיא הסוד והיא היסוד לכל אדם שנברא בצלם, שייעודו הוא הידבקות בצור העולמים, יש והתבוננות זו גורמת לדאגה, כי מאז אדם הראשון, האמונה בה', חל בה כרסום גדול, כפי שתיאר רבינו, בפרק ראשון עבודה זרה, ועם ישראל נבחר להשיב עטרת אמונה זו לישנה, לעצמתה הבראשיתית.

ולכן ציבור יהודי צריך להאמין שלעתיד לבוא, ששמו הגדול של ה' יהיה מבורך לעולם ולעולמי עולמים.