דרוש וקבל שכר
שלום לכבוד מארי רצון ערוסי הלוי שליט"א, בשבת שמעתי שיעור מפי רב מכובד שהתייחס לרשע ולשנאה המופיע בתנ"ך בייחס לאנשים מסוימים בעמנו. אל דברי דויד המלך ע"ה "והלא את משנאיך ה' אשנא". ולאחר דבריו על סתם רשעי ישראל הוא התמקד ביחס לאלו שהשתתפו במצעד סדום ועמורה וסיים בציטוט מאמר של הרב קוק - שתי שורות ממנו - בהם הוא נראה כשולל כל גישה שלילית של התורה למי שבז בה והוא - בעצם - מסכם שמה שנאמר ב"בֵּן סוֹרֵר וּמוֹרֶה" שמעולם לא היה ולפרה אדומה שהיא חוקה ועלינו ללמוד עליה כדי לקבל שכר, גם חל על כל מי שנראה בעניינו רשע מכיוון שבז בתורת ה' או שנראה לנו שדין תורה הוא לשנוא אותו. ז"א שעלינו ללמוד על רשעת רשעים והשנאה אליהם כדי לקבל שכר על לימודינו למרות שלדברי הרב קוק מעולם לא היו רשעים בישראל הוא מישהו שמדין תורה היינו צריכים לשנוא אותו. האם ניתן, באמת, לומר על כל כך דיני תורה שסתם נאמרו כדי ש"נדרוש אותם ונקבל שכר"? בברכת התורה, אליעזר
רשע שהוברר שהוא רשע, כגון ע"י בי"ד, והוא ממשיך בדרכו הרעה ואינו מוכן לסור ממנה. וכן מי שמנאף ומחרף את האמונה בה' ברבים, או מסיח ומדיע, לחיי כפירה, או לחיי תאווה והפקרות, אם אינו שב מדרכו הרעה, למרות תוכחות אלו, בדרכי נועם, מצווה לשנאותו. שנאה זו אינה שנאה אישית, אלא היא שנאת דרכו, כשונא ה', כשונא תורת ה'. ואסור לאדם לפגוע בו, כי אם ביה"ד. כי דין מורידין אינו חל בנסיבות של ימינו, כפי שקבע וביאר החזו"א. אשר למשתתפים במצעד התועבה, לא כולם שונאי ה', או שונאי תורת ה', אלא רובם, להערכתי, אולי אני טועה, מונעים ע"י רצון לקבל הכרה בהם, זו לענ"ד, טעות. כי עניינים אלו הם אישיים, ולא ארגוניים, להיפך, ע"י מצעדיהם, הם מפרסמים שהם חלילה, משונים ונחותים. הטיפול בעניינם רק בהצנע.