דילוג לתוכן העיקרי

נטילת ידיים

שאלה

שלום הרב,
למדנו בכיתה במסכת חולין על הלכות נטילת ידיים והגענו אני והחברותא שלי למסכת ידיים התוספתא במסכת ידיים שאומרת:
(מגופה שהתקינה לכלי נוטלין ממנו לידים החמת והכפישה אע"פ שפחותין נוטלין מהן לידים.) השק והקופה אע"פ שאין מקבלין נוטלין בהן לידיים
ורבא בחולין מביא ברייתא שאומרת:
(מגופת חבית שתקנה - נוטלין ממנה לידים, חמת וכפישה שתקנן - נוטלין מהם לידים,) שק וקופה, אע"פ שמקבלים - אין נוטלין מהם לידים.
יש סתירה בין שני המקורות זה מחלוקת?
אם לא אז מה התשובה לסתירה?

תשובה

אכן בתוספתא ידיים (צוקרמנדל) א, ו, הגירסה היא נוטלין היפך הברייתא שהובאה בחולין, קז, א, אין נוטלין, ואשר נפסקה ההלכה כמותה, רבינו, ברכות, ו, יא.

אולם עיין בהערות לתוספתא, שם, שיש גירסה אין נוטלין.