משיח על פי הרמב"ם
לכבוד הרב,
הרמב"ם אומר שהתורה העידה על המשיח בפירוש וכל הכופר בו כופר בתורה ובמשה שנאמר "ושב ה' אלקיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך מכל העמים...." והרי בפסוק זה לא הוזכרה כלל המילה משיח וגם נראה שאפילו לא נרמז בו על משיח בשר ודם. אז מדוע הרמב"ם הביא את הפסוק הזה כדי להראות שיש הוכחה בתורה למשיח?
בפסוקים משה רבינו ניבא שלעתיד ה' יקבץ את כל גלויות ישראל מכל העולם, ויביאם לארץ הקודש. ופשוט שקיבוץ גלויות בהיקף כזה לארץ הקודש, שה' יסייענו לעשותו, ייעשה ע"י שלטון מרכזי מוכשר בעל קשרים בינלאומיים, ובעל יכולת ביצוע מיוחדים במינם, כלומר מלך ישראל, מלך מיוחד בכשרונותיו בקשרים וביכולתו. והנה מסורת היתה בעמנו, מימי האבות, שדברי ימי עמנו יתפרו על שלושה בתי מקדש: ראשון, שני ושליש. ורבינו, במשנה תורה, הביא דינים המתייחסים לבית שלישי, כמו קרבנות המילואים שיקריבו לפי הוראת שעה בחנוכת בית שלישי ועוד. ומאחר ואחר בית ראשון ולפני בית שני, לא זכינו לקיבוץ גלויות ישראל מכל העולם, ורק מעט באו חזרה לארץ הקודש, לכן הדבר פשוט שנבואות אלו של משה רבינו מתייחסות לזמן בית שלישי, שהוא זמן המשיח, שהרי כבר כתב רבינו שהמלך המשיח עתיד לבנות המקדש, ולקבץ נדחי ישראל. במיוחד, שכאמור, בקבוץ גלויות מכל העולם, ייתכן ע"י מלך חכם במיוחד ובעל קשרים בינלאומיים ובעל כח ביצוע. והמלך המשיח, הוא שמתאים לכך.