דילוג לתוכן העיקרי

שבת

שאלה

לכבוד הרב שלום,
לפי שיטת הרמב"ם, היכן תקוטלג סגירת דלת מקרר בשבת באופן שיגרום לכיבוי הנורה? ובאותו עניין: האם כדי שפעולה תחשב לפסיק רישיה לפי הרמב"ם, מספיק שהפעולה תארע באופן ודאי או שחייב שבכל המקרים היא תארע בהכרח? אסביר את שאלתי: בדוגמא עם נורת המקרר ידוע באופן ודאי שהנורה תכבה אם הדלת תסגר. אבל סגירת דלת וכיבוי נורה הם שני דברים שונים בתכלית (בניגוד לחיתוך ראש של עוף והריגתו שתמיד באים ביחד). בברכה

תשובה

אפשר בגרם כיבוי ואפשר בפסוק רישיה פסיק רישיה, כשיש ודאות שיקרה.